יום ראשון, 9 ביוני 2013

איזה פחד!!

הדרך צרה ומתפתלת, מספיקה בקושי לרכב אחד, כמה אבנים מנסות לסמל "גדר" ותהום עמוקה פרושה מתחתינו. אני יושבת במכונית, יד ימין אוחזת בידית הדלת, הרגל לוחצת על ברקס דמיוני,  רכב בא ממול ואני כבר רואה אותנו צוללים למעמקי התהום. ואם זה לא מספיק אז אוסיף תפאורה דרמטית לסיפור- השמיים מתקדרים מעלינו, באופק נראים ברקים ואני יודעת שבעוד רגע יתווסף עוד אתגר להתמודדות עם פחד הגבהים. המשכנו את המסלול תחת גשם שוטף, ברד שמכה בחלונות, ברקים ורעמים... כך חוויתי את הגראנד קניון בצרפת.
כל מי שיש לו פחד גבהים מבין בדיוק על מה אני מדברת: פחד לא נשלט, זיעה קרה והרצון העז להיות שוב על אדמת מבטחים.

אם אני כותבת סימן שעברנו את המסלול בשלום, אבל האם יצאתי מחוזקת מההתמודדות עם הפחד?

הרשו לי לקחת אתכם לחוויה אחרת:
מלכת המדבר. הג'יפ מטפס במעלה הר גבוה כשאנחנו כבר יודעות שבראשו מצפה לנו מסלול אומגה. המתח גובר, הלב מזכיר לי שהוא עדיין שם ואני רתומה לחבלים, חמושה בקסדה, מכינה את עצמי לקראת הבאות.
שאלו אותי אם אני רוצה מדריך. לא. בחרתי לעבור את זה לבד. 
זה היה מסלול לא פשוט בכלל- 8 תחנות שמתחילות מעל צמרות העצים, וחותכות את השמיים. תחנה אחרי תחנה- כל פעם יוצאים לדרך מחדש.
כשהגעתי למטה היה לי פיק ברכיים ונפילה של לחץ דם אבל הרגשתי ש"עשיתי את זה"!

אז מה ההבדל? למה מחוויה אחת יצאתי חלשה ומהאחרת מחזקת?
ההבדל נעוץ בעיקר בהחלטה, במוכנות ובבחירה.
כשעליתי לאומגה יכולתי להחליט לא לעשות את זה, אבל בחרתי להתמודד מול הפחד ואפילו לנסות להנות. סיימתי את זה עם תחושת סיפוק שנתנה לי עצמה וכוח, לעומת זאת מסלול הנסיעה בגראנד קניון היה ארוך והחלק הקשה ביותר הגיע לאחר שעות ארוכות של התמודדות. אילו יכולתי- הייתי מפסיקה, הייתי מוותרת ומשנה מסלול. במקרה הזה הפחד שיתק אותי ובסיום המסלול הייתי בעיקר מותשת. חוויתי פחד שנגמר עם תם המסלול. לא התגברתי עליו.

התמודדות עם הפחד קשורה למחשבות ולרגשות- כשהמחשבות לקחו אותי למקומות הגרועים ביותר- נשלטתי ע"י הפחד ובסוף הדרך הרגשתי חלשה ומותשת, לעומת זאת כשנכנסתי לסיטואציה עם מחשבות חיוביות ובמצב רגשי אחר, הצלחתי להתגבר על הפחד וסיימתי בתחושת ניצחון!!

אומרים שבסוף הכל הופך לחוויה, אז אומרים.... :)



 מלכת המדבר- דרום אפריקה

גראנד קניון- דרום צרפת, החלק הרגוע- כשעוד יכולתי לצלם...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה